Thema: Bereikbaarheid
Openbaar vervoer (tv 2.5)
In 2026 richten we ons vooral op: | |
• | Knoop XL, HOV-4 en A2/N2 Brainportlijn: Zie 2.1 |
|---|---|
Wat mag het kosten | ||||||
x € 1.000 | Realisatie | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting |
|---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | 1.266 | 3.532 | 2.156 | 2.454 | 2.451 | 2.448 |
Baten | -33 | -13 | -13 | -13 | -13 | -13 |
Mutatie reserves | 400 | -1.330 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Saldo | 1.633 | 2.189 | 2.143 | 2.441 | 2.438 | 2.435 |
Begroting 2026 per categorie | ||||||
1. Toelichting taken | Lasten | Baten | Reserve | |
|---|---|---|---|---|
Kapitaallasten: | 871 | 0 | 0 | |
Openbaar vervoer: | 853 | -13 | 0 | |
Overig: personeelslasten. | 432 | 0 | 0 | |
Totaal | 2.156 | -13 | 0 |
2. Intensiveringen (Kadernota 2026 en Begroting 2026) |
|---|
--
3. Mutaties in meerjarenbeeld > € 1 miljoen (aanvullend op intensiveringen) |
|---|
- Exploitatieprojecten: in 2025 is er € 1,3 miljoen geraamd voor project 'traject Eindhoven - Düsseldorf', na 2025 staat hiervoor niets meer geraamd en dus de afname in 2026.